Wyłącz intro

ABC zdrowego żywienia

Atmosfera podczas posiłków ma znaczenie. Jedz powoli i w spokoju, a twój organizm lepiej przyswoi składniki odżywcze z posiłków.

A

Brązowy ryż, makarony z pełnego ziarna, kasze, ziemniaki i razowe pieczywo to węglowodany złożone. Warto o nich pamiętać przygotowując codziennie zdrowe posiłki.

B

Co najmniej 8 godzin dziennie – tyle powinien trwać Twój sen. Jego niedobór wzmaga apetyt.

C

Dziennie spożywaj 2-3 porcje produktów mlecznych takich jak: jogurt naturalny, kefir i ser twarogowy. Rzadziej sięgaj po sery żółte, topione i pleśniowe. Wybieraj produkty o obniżonej zawartości tłuszczu, jednak nie 0%. Minimalna zawartość tłuszczu gwarantuje lepszą przyswajalność witamin A, D i E.

D

Energicznym wysiłkiem fizycznym możesz zwalczyć stres i negatywne emocje. Zdenerwowanie trwające 10 minut wypłukuje z organizmu cały magnez, który przyjmiesz w ciągu dnia, a to właśnie on dodaje chęci do działania.

E

Fantastycznie, gdy od razu wpadasz na znakomite pomysły... Dlatego zadbaj o swój mózg. Jego pracę usprawnią witaminy C, K i B.

F

Gruboziarnista lub drobnoziarnista to dwa rodzaje soli, którą wykorzystujemy w kuchni. Warto jednak ograniczyć jej spożywanie, by zyskać na zdrowiu.

G

Herbata, w szczególności ta czarna, i kawa to napoje, które nie nawadniają, ale wręcz odwadniają. Dlatego tak ważne jest picie czystej wody. Pij co najmniej 2 litry płynów dziennie.

H

Interesuje cię zdrowe odżywianie? W swojej diecie postaw na tłuszcze nienasycone, które występują w rybach i jajkach. Nasycone są szkodliwe dla naszego organizmu.

I

Jedz ryby co najmniej 1-2 razy w tygodniu.

J

Kawa, mocna herbata, cola i napoje energetyczne zawierają kofeinę. Przyspiesza ona utratę składników mineralnych oraz może powodować drgania mięśni i kołatanie serca. Ograniczaj ich spożycie.

K

Lubisz słodycze? Postaraj się jednak ograniczyć ich spożywanie. Będzie zdrowiej!

L

Metabolizm wieczorem jest spowolniony, a dodatkowe kalorie są magazynowane w postaci tkanki tłuszczowej. Ostatni posiłek zjedz najpóźniej 3 godziny przed snem.

M

Nie podjadaj między posiłkami. Tzw. przekąski to prosty sposób na przyrost zbędnych kilogramów.

N

Ograniczaj spożycie alkoholu.

O

Posiłki spożywaj nie rzadziej niż co 3-4 godziny. Dłuższe przerwy sprzyjają odkładaniu się tkanki tłuszczowej.

P

Ruch jest dobry dla zdrowia. Wystarczy już 30 minut aktywności fizycznej dziennie, by zyskać lepszą przemianę materii i prawidłowo ukształtowaną sylwetkę.

R

Staraj się codziennie zjeść jakiś owoc.

S

Tłuszcz to poważny przeciwnik zdrowia, dlatego unikaj dań smażonych w głębokim tłuszczu.

T

Unikaj jedzenia produktów wysoko przetworzonych na rzecz świeżych warzyw i owoców oraz posiłków przygotowywanych samodzielnie w domu.

U

Warzywami, zwłaszcza tymi świeżymi, urozmaicaj swoją dietę jak najczęściej.

W

Zjedz śniadanie nie później niż 2 godziny od momentu przebudzenia.

Z

Aby zapewnić poprawne działanie naszego serwisu, zapisujemy pliki cookie na komputerach naszych użytkowników. Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej ›

OK, akceptuję