Wyłącz intro

Świeże wiadomości

Miksuj na zdrowie

02/01/2017

Nieduży głodek na coś pysznego i zdrowego w okolicach drugiego śniadania? Koktajl! Raz-dwa, miksujesz i gotowe. Pycha!



Koktajl to pyszny pomysł na drugie śniadanie. Gdy już wyczerpuje się energia śniadania, a jeszcze za wcześnie na obiadowe smakołyki, sięgnijmy po zmiksowane owoce albo warzywa. Mamy kilka przepisów na pyszne połączenia. Skosztujesz?


 

Nie słodź, miksuj

Koktajle to świetna alternatywa słodyczy. Ich wartości odżywcze czynią z nich idealne urozmaicenie diety. Mogą też być ratunkiem dla tych, którzy mają tendencje do podjadania. Łyk koktajlu zamiast kalorycznej przegryzki – warto wyrobić w sobie taki nawyk.

Kaloryczność koktajli zależy od składników, których użyjesz do ich przygotowania. Najlepiej, gdy są to świeże owoce i warzywa, ale oczywiście nie każda pora roku sprzyja ich dostępności. Jeśli używamy owoców z syropu czy soku, kaloryczność koktajlu wzrośnie.

Miksując owoce lub warzywa, zapewniamy sobie energię i siły witalne. Poprawiamy kondycję włosów, skóry i paznokci. Przyjęcie dziennej porcji owoców i warzyw w postaci koktajlu to pyszny sposób na zapewnienie sobie odporności.

By wartości odżywcze koktajlu wzrosły, możesz posypać go ulubionymi otrębami lub dodać do niego płatki – owsiane, gryczane, jaglane? Jakie lubisz najbardziej. :) Polecamy też nasiona chia i goya. Unikajmy dosładzania koktajli. Niepotrzebnie podnosi to ich kaloryczność, a odpowiednio dobrane składniki koktajlu zapewnią pożądany smak. Warto poeksperymentować, by znaleźć swoje ulubione połączenia. Proponujemy kilka niebanalnych i smakowitych.


Łącz pysznie, kolorystycznie

Koktajle mają też walory estetyczne. Jaki kolor, takie działanie? Udowodniono, że barwa jedzenia może nas do niego zachęcić lub wręcz przeciwnie – osłabić apetyt. Kolor to barwnik – substancja chemiczna, której działanie nie pozostaje bez wpływu na nasz organizm.

  • Zielony – odtruwa wątrobę i chroni przed nowotworami; odpowiada za detoksykację organizmu.
Mamy 2 zielone propozycje: Koktajl-trol? ;) Wypróbuj moc zielonych połączeń: jarmuż, awokado, ogórek i bazylia. Miks składników na zdrowie.

Koktajl owocowy z dodatkiem liści brokułu to dobra baza, by wypróbować działanie moringi. Sproszkowane liście tego drzewa cechują się wyjątkowo wysoką zawartością żelaza, białka i witamin – głównie A i C.

  • Biały – wzmacnia odporność, poprawia nastrój i samopoczucie, rozjaśnia umysł.
Dla wielbicieli egzotycznych smaków proponujemy połączenie mango i ananasa. Dodatek nasion chia zapewni bogactwo minerałów, przeciwutleniaczy i witamin.

Trochę mlecznie, trochę owocowo? Jeśli nie próbowałeś połączenia pomelo, serka homogenizowanego i mleka, nie zwlekaj. Zaskoczy Cię ten smak.  

  • Niebieski – wpływa na układ krążenia i pamięć, uspokaja, hamuje apetyt i chroni przed infekcjami.
Owocowe smoothie z borówkami amerykańskimi z dodatkiem wspomnianych już nasion chia. Urzeknie Cię i smak, i kolor wynikający z połączenia składników. Polecamy wersję z mlekiem migdałowym.

Mleko roślinne – ale tym razem kokosowe – sprawdzi się także w połączeniu z jagodami, jogurtem i miodem.  

Lubisz eksperymenty? Smoothie z pieczonych batatów i migdałów. Brzmi jak plan?


Eksperymenty?

Kolory możesz też dobierać naprzemiennie – polecamy mieszankę uzdrawiającego serce czerwonego ze zwalczającym stres żółtym. Co warstwa, to smak! Na przemian malinowy i brzoskwiniowy. Skosztujesz? 
zwińrozwiń

zobacz również

Aby zapewnić poprawne działanie naszego serwisu, zapisujemy pliki cookie na komputerach naszych użytkowników. Korzystając z serwisu, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej ›

OK, akceptuję